Lägenhetsregister
Fastighetsägare är skyldiga att rapportera alla förändringar i sina lägenhetsbestånd till kommunen.
För flerbostadshus ska registret, för varje bostadslägenhet, innehålla uppgifter om lägenhetsnummer, antal rum, bostadsarea, kökstyp samt lägenhetskategori.
Alla lägenheter ska också numreras enligt en särskild standard för registret, så att varje lägenhet får ett fyrsiffrigt nummer.
Blanketten laddas ner via knappen till höger och ska skickas in senast en månad efter färdigställandet till gis.kartor@lulea.se eller postas till: Luleå kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen, Kart- och mätsektionen, 971 85 Luleå.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Laglig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Gallras vid inaktualitet
Övriga upplysningar
Uppgifter sparas i systemet LINA (Lantmäteriet).
Dataskyddsombud: Mattias Gotthold dataskyddsombud@lulea.se
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Stadsbyggnadsnämnden
kundcenter@lulea.se
Frågor om e-tjänsten
Kundcenter
kundcenter@lulea.se
0920 - 45 30 00